БАР ТА АНТОНІВКА: «ЩАСЛИВІ РАЗОМ» У ПЕРСПЕКТИВІ ОБ’ЄДНАННЯ ТА ПЕРЕВИБОРІВ

БАР ТА АНТОНІВКА: «ЩАСЛИВІ РАЗОМ» У ПЕРСПЕКТИВІ ОБ’ЄДНАННЯ ТА ПЕРЕВИБОРІВ

У попередньому випуску газети «Барчани» ми писали про стан справ із об’єднанням Барської та Антонівської територіальних громад в одну спільну та пообіцяли тримати руку на пульсі та допомогти читачам розібратися у «багатьох невідомих» рівняння «Бар+Антонівка». Виконуємо обіцянку. Отож, у середу, 7 вересня, відбулися одразу дві доленосні для обох громад події: Барська міська та Антонівська сільська ради одночасно провели сесії, на яких депутати одностайно і безповоротно сказали «так» об’єднанню. Юридично з цього часу громади вже вважаються об’єднаними, однак місцеві органи самоврядування продовжують працювати до обрання нового депутатського корпусу та голови об’єднаної громади. Відповідно до законодавчих норм, після голосування Барська міська рада направила лист із рішеннями обох рад про об’єднання до голови Вінницької облдержадміністрації, аби губернатор звернувся до Центральної виборчої комісії. ЦВК повинна призначити дату виборів ради об’єднаної громади І скликання. Як повідомили в ОДА, вчора, 8 вересня, губернатор підписав звернення і документи пішли на Київ. Справа тепер за Центрвиборчкомом. Однак вибори у новооб’єднаній громаді відбудуться не раніше кінця листопада, адже між відповіддю ЦВК та самим виборчим процесом не може бути менше двох місяців. Ось такий стан справ на сьогодні. Підсумуємо: ради об’єднання підтримали, юридично об’єднана громада вже існує, облдержадміністрація передала документи до ЦВК, відповідно до яких буде призначено дату виборів (які відбудуться не раніше кінця листопада). Кількість депутатів об’єднаної громади не зміниться, адже народних обранців вибирають у пропорції до розміру населення. Барська міська рада до об’єднання потрапляла у категорію «до 20 тисяч населення», відповідно до якої отримала 26 депутатів. Однак із формуванням нової громади показник не зміниться. Довіримося цифрам: на даний момент населення Бару офіційно складає 16.3337 чоловік. На території Антонівської сільради, до якої входять села Антонівка, Глинянка та Широке, мешкає 575 людей. Таким чином загальна кількість населення не досягне позначки у 20 тисяч, тому у депутатському «полку» точно не прибуде. Окрім голови та депутатів, на території Антонівської територіальної громади буде вперше обрано старосту, який автоматично стане членом виконавчого комітету ради об’єднаної громади.
Хоча дата виборів ще не відома, однак містом вже активно ширяться чутки про «набір кандидатів в мери». Доходить до абсурду: до нас, як до представників ЗМІ, звертаються невдоволені містяни, які вимагають опублікувати списки кандидатів на пост міського голови на нових виборах. Цих кандидатів (за тими ж «перевіреними джерелами») назбиралося на даний момент «більше 20». Саме тому, якщо ви самі станете свідками поширення таких пліток, то, озброєні інформацією, зможете компетентно їх спростувати: зачекайте, друзі, вибори ж іще ніхто не призначав…
Тепер до того, які плюси чи мінуси мають громади після об’єднання. Як пояснює нам законодавство, основною метою проведення реформи децентралізації та об’єднання територіальних громад є «покращення якості надання публічних послуг і наближення їх до людей, а також економія фінансового ресурсу за рахунок скорочення видатків на апарати управління та інші галузі». Також органи місцевого самоврядування об’єднаних громад отримають набагато більше повноважень, які до цього часу були обмежені або перебували у компетенції району (отримавши, таким чином, увесь спектр прав міст обласного значення). Однак для населення найбільшим питанням децентралізації є економічна складова. Цифри виглядають привабливо: на відміну від звичайної, об’єднана територіальна громада одержить: 60% податку на доходи фізичних осіб; державні субвенції (медична, освітня); право розпоряджатися землями на території об’єднаної громади. Розглянемо детальніше перелік податкових та неподаткових надходжень: 60% ПДФО; 25% екологічного податку; 5 % акцизного податку; 100% єдиного податку; 100% податку на прибутокпідприємств; 100% податку на майно (нерухомість, земля, транспорт);надходженнявідорендної плати за користуваннямайномкомунальноївласності;рентні плати за користуваннянадрами, за спеціальневикористання води та воднихоб’єктів, лісовихресурсів; орендна плата за водніоб’єкти.Вартододати, щооб’єднанігромадиперейдуть на пряміміжбюджетнівідносини з Державним бюджетом (зараз їхмаютьтількиобласті, райони і містаобласногозначення).Такожпередбачаютьсязміни до Податкового кодексу, відповідно до якихорганимісцевогосамоврядуваннявстановлюватимуть ставки та пільги по платі за землю не тільки в межах, а й за межами населенихпунктів. Якщо поглянути на це у конкретних цифрах, то лише за минулий рік із міста у районний бюджет було відраховано 15,5 млн гривень податку на доходи фізичних осіб. Повернулося до міської скарбниці лише 9 млн (решта була перекинута на інші потреби по району). За попередніми підрахунками, цього року ПДФО складе більше 20 мільйонів, які тепер вже повністю залишаться у місті. Така ж ситуація з податками, які надходили від Антонівської громади. Вони теж надійдуть до бюджету ОТГ. Окрім того, значно скоротяться видатки на утримання апарату сільської ради, яку замінить староста.
Обґрунтованими виглядають побоювання деяких жителів Атонівської громади (та й інших громад, які не виразили бажання об’єднатися), що колишню сільраду тепер в об’єднаній громаді представлятиме всього 1 (з огляду на пропорції населення) депутат плюс староста в якості члена виконкому.Однак, по-перше, маючи у сукупності набагато більше бюджетних коштів, аніж у двох самостійних громадах, є реальний шанс для жителів Бару, Антонівки, Глинянки та Широкого на розвиток свого населеного пункту (більші фінанси – більше можливостей). По-друге, при об’єднанні було чітко окреслено ряд пунктів, яких органи самоврядування об’єднаної територіальної громади потрібні дотримуватися. Серед них, зокрема: «Працевлаштувати осіб, які внаслідок об'єднання можуть втратити робочі місця; зберегти наявні авто маршрути з перспективою відкриття додаткових; організація перевезення дітей до закладів освіти; збереження та покращення існуючої матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я (зокрема фельдшерського пункту с.Антонівка); придбати медичне обладнання та інвентар; забезпечити засобами для надання первинної медичної допомоги; збереження та покращення існуючої матеріально-технічної бази закладів освіти Барської міської об'єднаної територіальної громади, зокрема Глинянського НВК-ЗОШ-ДНЗ І ст.; виконати поточні та капітальні ремонти будівель дошкільних навчальних закладів Барської міської об'єднаної територіальної громади, покращити матеріально-технічну базу закладів (придбання меблів, інвентарю та обладнання); збереження та покращення існуючої матеріально-технічної бази закладів соціально-культурного призначення (зокрема клубу та бібліотеки с.Антонівка); виконати поточні та капітальні ремонти будинків культури в місті та в селах; організовувати та проводити культурно-масові та мистецькі заходи в населених пунктах Барської міської об'єднаної територіальної громади; організовувати зелені зони, збільшити кількість зелених насаджень; очистити водойми в місті та селах, забезпечити збір та вивезення твердих побутових відходів в селах які ввійшли до міської об'єднаної територіальної громади; будівництво нових водогонів та системи водовідведення, санітарне оброблення та хлорування існуючих колодязів; впровадити ресурсно- та енергозберігаючі технології і обладнання (у т.ч. приладів обліку); виконати поточні та капітальні ремонти існуючих систем водопостачання, водовідведення; будівництво та ремонт вулиць і доріг у межах об'єднаної територіальної громади, в першу чергу дороги «Бар-Глинянка»; здійснити заходи з: ремонту внутрішніх доріг та тротуарів, підсипка доріг без твердого покриття; влаштування пандусів в місцях загального користування; придбання спеціалізованої техніки для благоустрою, вуличних лавок та урн; ремонту малих архітектурних форм, пам'ятників; вирішення проблеми безпритульних тварин; встановлення дитячих майданчиків; організація системи поводження з твердими побутовими відходами (паспортизація сміттєзвалищ); сприяння залученню інвестицій для розвитку промисловості та створення нових робочих місць».
Таким чином ми бачимо, що на території Антонівської сільради будуть не тільки збережені заклади культури, освіти та охорони здоров’я, а й за отримані додаткові кошти від податків та державних субвенцій відремонтовані. Більше з’явиться можливостей для ремонту дорожнього покриття та розвитку інфраструктури. 
Однак це все буде у майбутньому, кошти до громади надійдуть у новому бюджетному році. А поки ми продовжимо розмірковувати над перспективами територіального об’єднання у наступних номерах газети. Та головне, що зараз варто засвоїти кожному представнику громади: нам потрібно вдумливо підійти до вибору кандидатів на майбутніх виборах. Адже саме від сумлінності та справедливості наших нових обранців і буде залежати, чи реалізуються наведені вище пункти та перспективи.

Роман ГРИГОР’ЄВ

  • Сподобалась новина? Поширте: